Hoe kies je een goed (social) CRM systeem?

DE CRM markt explodeert

Er bestaan vandaag honderden CRM systemen en automatisatie oplossingen. Eens je begint rond te kijken begin je aan een ontdekkingstocht , dat kan boeiend en interessant zijn, doch liggen er valkuilen op de loer. Je wordt geconfronteerd met diverse CRM suites met talloze toeters en bellen….welke veel toegevoegde waarde kunnen betekenen. Althans in theorie.
Je ontdekt honderden functies voor ondersteuning van marketing, verkoop en klanten service. Een en ander kan zeker de moete waard zijn, doch houd steeds je doelstelling in gedachten. Ga na op welke manier je die het best kan verwezenlijken.

Behoed je in elk geval voor een selectie traject dat teveel gericht is op het aanbod!

Wat moet (social) CRM voor jou oplossen?

Bedenk dat hoe meer functionaliteit je wil, hoe meer afspraken, discipline en wellicht zelfs management toezicht nodig zal zijn. En ja, vaak heeft een en ander een negatieve impact op het slagen van het CRM project.

Als je een CRM systeem overweegt, vraag je dan af wat het hoofdprobleem is wat je wil oplossen. En breng in kaart op welke manier het CRM – systeem jouw sales helpt. Zij staan in de vuurlinie, plaats jezelf in hun schoenen.

Indien het commerciële team er zelf onvoldoende meerwaarde in ziet én uit haalt, zal men een hoop redenen zien om het systeem niet of onvoldoende te gebruiken.

Bij Kliento kennen we een hoop CRM systemen, wij helpen je graag bij het maken van een geschikte keuze.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.