Hoe uw app doelgericht gebruiken?

Vanzelfsprekend hangt dit nauw samen met de oorspronkelijk geformuleerde doelstellingen.
Wilt u de klant vooral informeren, zorg dan dat de app up-to-date blijft. Wilt u de klant of prospect vooral tot actie aanzetten, ontwerp dan campagnes en maak gebruik van push notificaties om uw klant of prospect op een nieuwe manier te bereiken.

A Push notificaties

Via het message center kunnen we gerichte boodschappen uitsturen naar mensen die onze app hebben gedownload, deze boodschappen kunnen tevens “een beeld” bevatten én linken naar een bepaalde website of specifieke tab functie

De berichten kunnen gepland worden zodat je ‘s morgens niet per se eraan moet denken…

Opgepast in elk geval met teveel berichten/spam!

B Functies van de App gebruiken om aan te zetten tot actie

Vanzelfsprekend zal dit voor elk bedrijf anders zijn, hierbij enkele voorbeelden:

Korting Actie

Een actie waarbij de mensen bijvoorbeeld gedurende 6 weken 2 stempels moeten verzamelen om een prijs te winnen

Bezoek onze stand actie

Mensen moeten telefoon overhandigen aan een medewerker, deze geeft een unieke code in op de telefoon waarna men een “digitale stempel” verzamelt

Wedstrijd waarbij de foto functie wordt gebruikt

Deelnemers moeten vanuit de app foto’s van uw geïnstalleerde product sturen, uit de inzenders wordt een winnaar getrokken welke een tablet wint….

C Analytics

Welke delen van de app worden het meest gebruikt? Welke minder? U kan vervolgens gericht bijsturen.
D Content Management systeem

Kiest u voor een app met een eigen content management systeem, dan kan u de app zelf up-to-date houden. Zeker in het geval uw app in eerste instantie een informatie bron moet zijn, is dit een belangrijke overweging.

Meer informatie over de mogelijkheden van een app?


Vraag nu een offerte aan

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.