Een eigen smartphone app: handig voor uw klanten én een efficiënt marketing instrument

Nu krachtige smartphone apps (mede dankzij cloud computing)  betaalbaar en bereikbaar zijn geworden, geloven wij dat de meeste KMO’s er echt voordeel mee kunnen doen. In deze blogpost enkele concrete tips en voorbeelden van hoe een eigen smartphone app van je bedrijf een investering is die zichzelf snel terugbetaalt.

  • brochure “on steriods” na een prospectie of klantenbezoek

Graag gaan we ervan uit dat uw gesprekspartner geïnteresseerd is in uw diensten en/of producten (indien niet , is er wellicht iets misgelopen in de kwalificatiefase).

Na de download van uw smartphone app heeft die gesprekspartner meteen al uw relevante informatie op zak: video, foto’s, een PDF- versie van al uw brochures, contactinfo, nieuws, evenementen, …. Bovendien is die “brochure” steeds up-to-date en beschikbaar.

De kans dat uw prospect de app zal downloaden is dus groot; wellicht kan u zelf tijdens uw bezoek de app meteen op de desbetreffende smartphone of tablet installeren….

  • klanten kunnen laagdrempelig en makkelijk communiceren/bestellen

Naast allerlei handige informatie in uw app, kan u het ook erg makkelijk maken voor uw klanten om u te bereiken en/of om iets te kopen/bestellen/op te zoeken….

Hebben uw klanten wel eens stalen nodig bijvoorbeeld, dan kan u ervoor zorgen dat deze rechtstreeks vanuit de app besteld kunnen worden ( en eventueel zelfs onmiddellijk betaald via credit card).

Beschikt u over een eigen service dienst of dienst na verkoop? Dan kan deze ook geïntegreerd worden in de app ( inclusief kennisbank met FAQ, mensen helpen graag zichzelf vandaag…) Heeft u die service desk nog niet, kan dit makkelijk opgezet worden via de app.

Zo wordt uw zaak dus uiterst makkelijk bereikbaar voor uw klanten, en dit op een toestel dat men graag gebruikt en men steeds bij zich heeft: uw zaak in de binnenzak van uw klant creëert nieuwe mogelijkheden….

  • Slimme push berichten

Dankzij gerichte push berichten (de boodschap verschijnt op het scherm van de gebruiker) kan u de mensen die uw app downloaden efficiënt bereiken. Heeft u iets nieuws te melden, of is er een stocklot beschikbaar……dan is iedereen meteen op de hoogte. Maar ook andere toepassingen kunnen erg handig zijn: zo kan u bijvoorbeeld naar iedereen die aanwezig is op een beurs een herinnering sturen dat er een receptie is om 16.00 uur ( en dit enkel naar die mensen die op dat moment aanwezig zijn: geo targeting )

Of u  voorziet een gepersonaliseerd welkomstbericht als klanten u bezoeken ( of als ze bijvoorbeeld landen in Zaventem) .

Het kan allemaal. En betaalbaar! De prijs van zo’n app hangt van een aantal factoren af, maar is in vele gevallen fors goedkoper dan een advertentie in één of ander vakblad.

Meer weten?  We laten u graag kennis maken met de mogelijkheden.

Contacteer ons vandaag nog.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.