Wilmots niet mee naar het WK in Brazilië

“Nu we eindelijk (bijna) gekwalificeerd zijn voor het wereldkampioenschap voetbal, blijkt dat Marc Wilmots niet meegaat naar Brazilië. Na een jarenlange voorbereiding, zonder iets aan het toeval over te laten, mogen wij nu de kroon op het werk zetten en Wilmots is er niet bij.”

Onwaarschijnlijk toch?

Inderdaad, het zou totaal belachelijk zijn en Wilmots gaat gewoon mee 🙂

Maar ik maak graag die vergelijking  met een bedrijf waar geen CRM- systeem gebruikt wordt, je weet wel, dat computersysteem dat de verkopers zouden moeten gebruiken om hun activiteiten in te registeren…..

En dat is wat mij betreft even gek als Wilmots die thuis zou blijven.

Een bedrijf steekt veel middelen in het ontwikkelen van producten en/of diensten, men investeert  in een productie apparaat, in logistiek, marketing, ….Niets wordt aan het toeval overgelaten.

En dan, net op het moment van de waarheid, het moment waarop die producten en diensten te gelde gemaakt moeten worden, het WK als het ware, laten vele bedrijven een verkoper quasi autonoom beslissen wie die producten mag kopen. Het is de verkoper die autonoom bepaalt  wie teruggebeld wordt na deelname aan een beurs, welk marktsegment het waard is om intensief te prospecteren met die producten, ….

Het zijn bedrijven waar “de coach” er niet bij is op het moment van de waarheid. Het zijn bedrijven waar klantenbeheer teveel alleen afhangt van een individuele verkoper.

Het zijn bedrijven die geen CRM- systeem hebben of waar het CRM- systeem niet wordt gebruikt. Het zijn dus bedrijven die niet (gestructureerd)  bijhouden wat  klanten tegen hen zeggen, welke voorkeuren ze hebben, welke vragen of klachten ze hebben.

Dichter bij je klanten staan, is vandaag belangrijker dan ooit. Technologie helpt daarbij.  Bovendien is die technologie nog nooit zo bereikbaar en betaalbaar geweest als vandaag. Er geen gebruik van maken, zou gewoon dom zijn.

Even gek of dom alsof Wilmots thuis zou blijven…

Eens praten over een intuïtief CRM- systeem dat uw verkopers graag gebruiken?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.