Waarom Google een enorme bedreiging vormt voor Microsoft

Meer dan vijf miljoen bedrijven maken gebruik van Google Apps.

Per dag noteert Google 5000 nieuwe klanten. Je mag Google Apps dus een succes noemen.

Het markante is dat Google deze success ratios laat optekenen zonder echte sales en/of  marketing inspanningen ( ter info, in België heeft Google pas sinds kort een tweede werknemer in dienst genomen….)

Als Google Apps evangelist is dat soms wel eens frustrerend, zeker als je ziet dat Microsoft gigantische inspanningen doet om Office 365 te promoten. Lees ook: Microsoft beter in marketing dan Google?

Maar wellicht is de strategie van Google juist heel erg slim. Sinds de lancering van Google Apps in 2006 wordt het product steeds beter.

Dat leidde tot de situatie van vandaag waar de meest bedrijven voor 90% van de medewerkers nu al perfect zonder Microsoft Office en Exchange kunnen.

En de verbeteringen aan Google Apps gaan onverminderd verder, dus waar er vandaag hier en daar nog beperkingen zijn ,mag je verwachten dat deze snel allemaal weggewerkt zullen zijn. Die dag komt steeds dichter bij, zeker met nakende mogelijkheid om ook in de browser Microsoft Word documenten te kunnen editten.

Wat als Google net op die moment besluit om er eens een lap op te geven wat betreft sales en marketing?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.