Hoe ik als verkoper gebruik maak van Twitter

Mooi hoe Cain Ransbottyn er in zijn eentje in slaagt om een nationale discussie op te starten over de zin en onzin van sociale media. Met de #kloutparty haalt Cain de nationale media (radio én kranten) en slaagt hij er toch maar mooi in zichzelf en zijn bedrijf in ‘the picture’ te zetten. Daarnaast krijgen enkele tientallen twitteraars de kans om elkaar eens in levende lijve te zien én gratis te eten en drinken; daar kan je wat mij betreft weinig op tegen hebben.

De realiteit is dat velen het nut van social media, zoals bijvoorbeeld Twitter, (nog) niet inzien. Omdat ik mezelf verre van een social media specialist voel, laat ik die discussie graag over aan anderen.

Wat mezelf betreft weet ik wel dat  Twitter  een volwaardig onderdeel aan het worden is van mijn sales activiteiten; het helpt me en ik ben ervan overtuigd dat dit enkel nog zal toenemen, in elke sector.

Ik gebruik Twitter niet zozeer om echt te verkopen (zoals Ransbottyn dat doet), maar wél voornamelijk om op de hoogte te blijven van al wat relevant is in mijn sector.

Ik heb een lijstje aangelegd van mensen die informatie en opinies delen over de topics die voor mij interessant zijn: Cloud Computing, Google Apps, ICT- topics, …. Eén of twee keer per dag volg ik wat die mensen te vertellen hebben en op die manier bouw ik op een efficiënte manier verder aan mijn kennis.

Vaak vind ik in die tweets  ook inspiratie voor eigen blogposts, via die blog werk ik  aan mijn eigen reputatie, vanzelfsprekend tweet ik  die blogposts ook regelmatig de wereld in.

Twitter is voor mij dus een goed voorbeeld van hoe informatie naar je toe kan komen, in plaats van hoe je zelf steeds op zoek moet naar informatie. Het bezorgen van de juiste, relevante informatie is overigens iets waar elke IT’er hard zijn best voor doet.

Bovendien slaag ik erin om dankzij Twitter  meer relaties op te bouwen met voor mij interessante mensen.

Wat mezelf betreft is het dus duidelijk: ook als sales kan en moet je gebruik gaan maken van sociale media. Er ligt voor jou als verkoper zoveel gratis informatie op het net dat je er gewoon gebruik van moet maken.

Nog meer weten over Social Sales? We schreven er een (gratis) e-book over!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.