Twee redenen waarom je als bedrijfsleider op twitter moet zitten.

Afgelopen weken twee hele goede redenen tegen gekomen waarom je als bedrijfsleider op Twitter zou moeten zitten.

Een eerste goede reden vond ik in een blogpost van Rik Vera in: Het verband tussen Twitter, flexibiliteit en winst.

Rik Vera kan het zeggen als geen ander, zijn betoog komt neer op het feit dat twitter een ideale manier is om op de hoogte te blijven van wat er zich in je sector, bij je klanten, concurrenten, ….afspeelt.  En dat klopt, online én op twitter ligt er een hoop gratis informatie: maak daar gebruik van!

Een tweede goede reden zag  ik in een interview met hubspot CEO Brian Halligan  op Cxo talk.  Uit onderzoek blijkt dat uitzonderlijk veel mensen die een website bezoeken,specifiek op zoek zijn naar het social media ( en twitter) account van de CEO. Halligan claimt dat er, misschien zelfs onbewust, een “rode vlag”zou afgaan bij die bezoeker die dat vreemd zou vinden.

Het advies van Halligan is ervoor te zorgen om toch aanwezig te zijn. Het zorgt voor transparantie en een gevoel van bereikbaarheid.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.