Social CRM als alternatief voor cold calling

Een goede aanvoer van nieuwe leads is voor elke sales belangrijk. Het is als de benzine die de motor laat draaien. Zonder voldoende leads, geen business.
Traditioneel houdt de sales manager zich bezig met het monitoren van de sales pipeline en als de aanvoer van nieuwe leads dreigt te stokken, worden er vaak cold calling campagnes gestart om het aantal leads terug de hoogte in te jagen. Er wordt dan van sales verwacht dat ze een dag per week gaan bellen op bellijsten of er worden externe bureaus ingeschakeld.

In geen geval wil ik het nut van dergelijke campagnes in twijfel trekken, wel wil ik graag een alternatief aanreiken. Het teruglopen van het aantal leads heeft een dieperliggende oorzaak.

Mensen kopen vandaag op een fundamenteel andere manier dan enkele jaren geleden. Meer dan ooit informeert men zichzelf op het internet en/of via social media. Een consument vraagt via Facebook of die nieuwe sportschoenen van Nike wel geschikt zijn voor de marathon. Iemand anders klaagt op Twitter over het haperende mail systeem op het werk dat ze grondig beu is. Weer iemand wordt op LinkedIn lid van een groep over en rond exotische planten…

Al deze mensen laten sporen na….
En in principe zijn dat stuk voor stuk nieuwe potentiële klanten die zichzelf via het internet en/of social media aan het informeren zijn.
Via  het gebruik van slimme technologie geraakt u makkelijk betrokken bij de conversatie die uw klanten hebben over uw product of dienst. Vervolgens komt u vanzelf te weten of en hoe u die persoon eventueel kan helpen.
En gegarandeerd dat een tevreden klant die boodschap vervolgens ook weer verspreidt via social media.
Wij zijn ervan overtuigd dat de techniek werkt voor grote en kleine bedrijven, van advocaat tot makelaar.

Opdrogende pipeline en minder leads?

Schrijf u nu in voor één van events of boek onmiddellijk een afspraak.

Boek een afspraak

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.