Smart tooling ontwikkeld voor de kenniswerker van vandaag

Hoewel meer dan vijftien jaar geleden, herinner ik het me nog levendig, het moment waarop mijn (eerste) werkgever een nieuwe manier om intern te communiceren introduceerde: elektronische post. Het was een soort voorloper van e-mail zoals we dat vandaag kennen. De volgende jaren ontwikkelde dat systeem zich. En ook de manier waarop mensen er gebruik van maakten. Waar je aanvankelijk bijna “blij” was met een berichtje in je inbox, worden we vandaag geconfronteerd met een overbelasting van informatie: er komt teveel op ons af en we spenderen teveel tijd in die inbox. En ook op andere vlakken is “werk” en de inhoud van werk doorheen de jaren fundamenteel veranderd. Meer dan ooit gaat het over samenwerken: intern maar ook steeds meer buiten het eigen bedrijf. Met partners, leveranciers, klanten….
Dat samenwerken moet snel en efficiënt gebeuren en het liefst in real time omdat we in een snel evoluerende economie best zo weinig mogelijk tijd verliezen.

De traditionele ICT- hulpmiddelen die ons ter beschikking worden gesteld om dat werk uit te voeren, zijn veel trager veranderd.  Smart business apps, zoals bijvoorbeeld Google Apps en Gmail lijken dan ook niet op traditionele mailoplossingen zoals Microsoft Outlook.

En dat is dus logisch want de doelstellingen en focus van Google zijn verschillend. Ze bieden een betere manier manier van werken en zijn aangepast aan de noden van de hedendaagse kenniswerker. Maar ze zijn wel anders en vereisen dus een inspanning en aanpassing. Die inspanning valt overigens reuze mee en ze zorgt voor vooruitgang.

Als we nooit eens zouden veranderen, reden we nu nog met paard en kar…

Bovendien zijn die moderne oplossingen ook technisch veel beter dan traditionele ICT. Ze maken gebruik van de meest moderne middelen, waardoor ze niet alleen beter zijn, maar ook nog eens goedkoper. Moderne oplossingen zijn zelfs tot vier keer goedkoper dan de traditionele tegenhangers. Een voorbeeld leest u hier waar we de mailoplossing van Combell vergelijken met Google Apps.

Ook voor klantenbeheer en/of het leveren van klantenservice bestaan er op de “Apps market place” vele mogelijkheden. Net zoals op uw smartphone werken ze gewoon altijd. Zonder gedoe.

Wij helpen u er gebruik van maken, contacteer ons vandaag nog voor meer informatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.