Slimme verkoper bij meubelen Weba

Dit weekend gingen we op zoek naar een nieuw tuinset. De lente zal immers ooit wel eens doorbreken en onze oude stoelen en tafel zijn aan vervanging toe. Onze zoektocht bracht ons ook bij meubelen Weba in Gent (overigens nadat wij een advertentie zagen in het lokale reclameblad…dat werkt nog steeds dus).

Meubelen Weba is een grote zaak en druk bezocht: men zorgt er ook voor dat je een heel parcours moet afleggen waardoor je allerlei interessante dingen ziet. Wil je echt iets kopen, kan je je tot één van de verkopers wenden waar je terecht kan voor bijkomende informatie (stock, levering). Net omdat het druk was in de zaak, was er hiervoor wel een wachtrij. Uiteindelijk kwamen we toch bij iemand terecht. Ikzelf had van de artikels die ons interesseerden foto’s gemaakt met mijn smartphone om zo makkelijk het artikelnummer, prijs en dergelijke bij te kunnen houden. Dat vond die verkoper handig en al snel hoorde ik van hem dat hijzelf reeds bij de directie het voorstel had neergelegd om klanten bepaalde informatie (bijv. voorraad) zelf op te laten vragen via terminals.

Ik ben het 100% met hem eens: niet alleen zou men bij Weba de wachtrij kunnen wegwerken, maar men zou heel de shopping ervaring kunnen veranderen.

Men zou de geïnteresseerden aan de ingang een tablet kunnen meegeven waarop de Weba App draait. Het eenvoudig scannen van een barcode levert onmiddellijk informatie over prijs en stock. Ik hoef jullie niet te vertellen wat een schat aan informatie Weba over haar publiek te weten kan komen: van waar komen de klanten, hoelang spenderen ze in de winkel, naar wat zijn ze op zoek, kopen ze uiteindelijk, ….

Bovendien zou dergelijk project niet eens veel geld hoeven te kosten: tablets worden steeds goedkoper (houd rekening met apparaten die op de markt komen voor minder dan 100 (consumenten prijs). Het ontwikkelen van de App betekent natuurlijk wel een investering, maar dankzij de Cloud hoeft dat niet eens heel veel geld te kosten. Nu ken ikzelf de IT-infrastructuur van Weba niet, maar de kans is groot dat ze voor hun dagelijkse IT- ondersteuning nog steeds beroep doen op traditionele IT- oplossingen, waardoor ze daarvoor tot 50% teveel betalen. Overstappen op een Cloud platform kan hen dus al snel het nodige budget opleveren om de Weba App te laten ontwikkelen…..

Genoeg gedroomd, tijd om verder te genieten van het weekend.

Bedenk dus wel dat wij bij Kliento graag met u meedenken:wij helpen u besparen op IT- kosten (servers de deur uit) en zoeken nieuwe manieren om uw omzet te verhogen.
Dat kan ook voor uw business! Interesse?  Contacteer ons vandaag nog.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.