Wat is CRM?

Voor velen staat CRM , Customer Relationship Management, voor het  computer systeem waar je  gegevens over je  klanten en prospects invoert. Het is natuurlijk meer dan dat. CRM gaat over een klantgerichte manier van denken en ondernemen. Het gaat over een (bewuste) bedrijfsstrategie  waarbij voordeel wordt gecreëerd door het  optimaliseren van de klanten relatie.

CRM is dus een manier van denken-klantgericht- ondersteunt door software.

Bij het invoeren van CRM staan drie vragen centraal :

 

  1. hoe trekken we de juiste klanten aan?
  2. hoe houden we onze klanten vast
  3. hoe kunnen we maximaal aan die klanten verdienen

CRM is ook bereikbaar voor elk bedrijf, klein of groot, zeker dankzij  Cloud Computing waardoor u niet langer zelf software moet installeren en onderhouden.

Dankzij CRM kan u uw verkooporganisatie effectiever maken. U krijgt een betere controle en inzicht in de marketing en verkoop processen. Dankzij CRM  kan je de verkoopkosten optimaliseren en misschien wel verlagen. Je kan er de omzet bij bestaande relaties mee verhogen.

Een goed CRM systeem zorgt voor inzicht in de klanten relatie, het laat je toe klanten op te delen en eventueel zelfs je klanten te kiezen. Het helpt je om de  meest waardevolle klanten te ontdekken en het helpt  je verkoopsploeg hun sales tijd te vergroten en optimaal te besteden.

CRM versterkt  je relatie met je klanten, het helpt bij het leveren van een persoonlijke en aangepaste service en zorgt voor een beter klanten behoud

Het invoeren van een CRM systeem is dus zeker geen  louter een automatiseringsproject.

Het is een must want klantgericht denken en deze centraal stellen is vandaag hét instrument om het onderscheid te maken tov de concurrenten.

Eens praten over de voordelen van een modern CRM-systeem? Contacteer ons vandaag nog!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.