Microsoft en slimmer werken: campagne op De Tijd

Zelden of nooit heb ik op De Tijd  zo’n massale advertentie campagne van een IT- bedrijf gezien als vandaag.
Quasi heel de homepage wordt ingenomen door en voor Office365, de werkplek van Microsoft in de cloud.

Homepage: De Tijd 3

Dat is knap van Microsoft, want de boodschap: efficiënter werken, is bij uitstek voor de lezer van De Tijd relevant!

Arbeid is duur in België, productiviteit van medewerkers verhogen is dus van cruciaal belang. Bovendien is de inhoud van werk en de manier waarop we samenwerken de afgelopen jaren fundamenteel veranderd, kenniswerkers hebben dus aangepaste tooling nodig.  Lees ook Werknemer heeft nood aan slimme tooling.

De boodschap van Microsoft is dus duidelijk: het is de bedrijfsleiding die zich moet informeren over IT. En met het risico te generaliseren, geloof ik zeker dat bedrijfsleiders en algemeen management sterk vertegenwoordigd zullen zijn bij het lezerspubliek van De Tijd.

En natuurlijk promoot Microsoft haar eigen Cloud product. Menig bedrijfsleider zal vaststellen dat zij vandaag fors teveel betalen voor de mailoplossing aangeboden door de lokale hoster: hosting oplossingen zijn vaak minstens meer dan 4 keer duurder.

Zich correct informeren over de voordelen van de Cloud is dus belangrijk. Luister daarbij niet enkel naar het verhaal van traditionele spelers zoals Microsoft. De echte vernieuwing komt vaak van nieuwe spelers zoals Google.
Bij Kliento organiseren we regelmatig sessies  waarbij u kennis maakt met deze nieuwe spelers.

Een belangrijk verschil tussen Google en Microsoft zit alvast in het marketing budget dat gespendeerd wordt om de producten te promoten…Ondanks dat  schakelen wereldwijd meer dan 5000 bedrijven per dag over op Google Apps. Ook grotere Belgische bedrijven en organisaties, zowel bij de overheid ( VDAB) als in de privé ( Thermote & Vanhalst)
Waarom die bedrijven dat doen, kan u  ontdekken op onze sessies

Inschrijven kan hier!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.