Microsoft beter in marketing dan Google? Office 365 versus Google Apps

Er woedt een felle strijd tussen Microsoft en Google wat betreft de markt voor “Office automation”.

Voor de eerste keer sinds lang lijkt Microsoft bedreigd te worden en wel door Google: Google Docs als alternatief voor Microsoft Word en Gmail als alternatief voor Microsoft Outlook.

Of Google Apps versus Office 365.

Op het vlak van marketing en naamsbekendheid lijkt Microsoft alvast een Belgische slag thuis te halen.

Onderstaande grafiek geeft het search volume weer voor respectievelijke termen Google Apps ( Rood) en Office 365 ( bruin)

 

De bruine lijn geeft duidelijk aan dat steeds meer mensen zoeken op Office 365.

Natuurlijk is dit geen indicatie over de sterkte van het product.  Microsoft besteedt veel meer geld aan het promoten van haar oplossingen en is ook nog steeds de marktleider.

Google volgt als vanouds een politiek van “product leadership” : men is er daar van overtuigd dat men moet focussen op het product, “maak dit zo goed ,dan komen de gebruikers van zelf”

En die Google aanpak blijkt ook te werken, misschien zelfs tot verrassing van velen. Zo is ondermeer onderzoeksbureau Gartner verbaasd over het succes van Google Apps.

Wie kiest hier de juiste strategie en wie komt als winnaar uit de bus?

Bij Kliento kiezen we vandaag voor Google Apps. De belangrijkste redenen vind je in dit overzicht: Google Apps versus Office 365.

Ontdekken wat Google Apps zo sterk maakt? Schrijf je dan nu in voor één van onze gratis demo sessies, dat kan hier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.