Mahatma Gandhi en Customer Centricity

Mede door de social media hype, is er een nieuw interesse ontstaan in “customer centricity”. Die klant is immers machtiger dan ooit en via social media verbonden met tientallen of honderden andere potentiële klanten. En we weten allemaal dat mond op mond reclame werkt

Customer centricity is natuurlijk niets nieuws. Mahatma Gandi( 1869-1948) wist het al:

“Een klant is de belangrijkste bezoeker van onze zaak. Hij is niet van ons afhankelijk. Wij zijn afhankelijk van hem. Hij verstoort ons werk niet. Hij is het doel van ons werk. Hij is geen buitenstaander van ons werk. Hij is een deel ervan. Wij doen hem geen plezier door hem van dienst te zijn. Hij doet ons een plezier door ons de gelegenheid te geven hem van dienst te kunnen zijn.”

We weten dus allemaal hoe belangrijk de klant is, tegelijk haalt een project rond customer centricity zelden de top van het “to do” lijstje. Dit vaak omdat er andere prioriteiten zijn, bovendien zijn  de resultaten van klantgerichtheid moeilijk te meten…

Vandaag heeft u geen excuses meer: klantgericht(er) ondernemen KAN makkelijker en goedkoper dan ooit tevoren. Dit met de hulp van technologie. Vanzelfsprekend is die technologie niet meer dan een hulpmiddel en start klantgericht ondernemen steeds met het inzicht in de noodzaak hiervan. Maar de technologie vormt wel een heel belangrijk hulpmiddel. En alles speelt zich af in de cloud, u hoeft dus geen hardware of software meer te kopen, installeren en onderhouden.

Klantgericht ondernemen?

 

U moet eraan beginnen. Boek vandaag nog een afspraak!

Boek een afspraak

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.