Kliento terugblik én vooruitblik

Als jonge onderneming evalueren wij regelmatig onze prestaties. Wellicht logisch om dat ook bij het begin van een nieuw jaar te doen.

2013 was voor Kliento het lanceringsjaar en eerlijk gezegd…we hadden er meer van verwacht. Er is veel commerciële tijd gestopt in “evangelisatie” van cloud oplossingen en Google Apps. België blijft echter een conservatief land en overschakelen op Google Apps betekent in vele gevallen ook een verandertraject. Zo hebben we, meer dan ons lief is, trajecten verloren met als reden dat “de organisatie schrik had voor verandering…of geen voorloper wilde zijn….”

Vraag blijft natuurlijk of je je dat kan blijven permitteren in een snel veranderende economie, lees ook: Over Elio en de conservatieve Belgische ondernemer.

Komt daar ook nog bij dat Google zelf quasi niet investeert in de actieve promotie en evangelisatie van haar zakelijk IT- aanbod. Dat kunnen we jammer vinden, maar is bovenal een realiteit.

Vanzelfsprekend blijft Google Apps wel in ons dienstenaanbod bestaan: een sterk IT- en (cloud) platform blijft immers de basis voor een succesvolle digitale strategie. Eens gemigreerd naar dat platform, creëer je voor jezelf enorm veel nieuwe mogelijkheden. Wijzelf zullen in 2014 dus nog meer gaan focussen op die nieuwe mogelijkheden….daarover later meer

En dat brengt ons bij de tweede vaststelling.

Sinds de lancering van de Kliento website hebben we teveel mensen horen vertellen dat ons diensten aanbod niet duidelijk genoeg in de verf gezet wordt op onze site. Voldoende reden voor ons om ook dat aan te pakken: wij werken dus aan een vernieuwing van onze website, waarbij ons diensten aanbod duidelijker moet worden.

In elk geval zien we 2014 met veel optimisme tegemoet: er liggen nog zoveel kansen voor onze KMO om slimmer digitaal te ondernemen.

Kennismaken doen wij steeds met veel plezier.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.