Financieel en marketing directeur omarmen Cloud Computing

financieel voordeel bij cloud computing“Cloud Computing is goedkoper, werkt kostenbesparend en verhoogt de efficiëntie”, dat is hoe top CFO’s naar de Cloud kijken.  Dat alles moet blijken uit een studie van Vanson Bourne, dewelke meer dan 800 CFO’s (werkzaam bij  bedrijven met +500 werknemers)  uit Europa en de USA over Cloud hebben bevraagd.

(België werd overigens niet opgenomen in de studie)

96% van de ondervraagde CFO’s gelooft dat Cloud Computing hun bedrijf kwantificeerbare voordelen oplevert. Een vergelijkbare 94% geeft aan dat de Cloud belangrijk is voor het succes van hun bedrijf.

Natuurlijk hebben dergelijke studies vaak een voorspelbare uitkomst, toch geeft één en ander duidelijk aan dat Cloud Computing ervoor zorgt dat andere departementen en niet IT- functies, in dit geval het financiële departement, steeds meer interesse krijgen in de Cloud en de mogelijke voordelen ervan.

Dat geldt bijvoorbeeld ook voor de marketing afdeling. Logisch ook want in een digitale economie evolueert marketing steeds meer naar “digitale” marketing. Zo voorspelde Gartner onlangs dat de marketing manager tegen 2017 meer aan IT zou uitgeven dan de CIO zelf…Die marketeers komen voor hun oplossingen vaak terecht bij cloud- oplossingen.

Een andere, niet te ontkennen trend is die van consumerisatie van IT: werknemers brengen hun eigen devices mee naar het werk en/of beginnen allerlei cloud- oplossingen te gebruiken voor bedrijfsdoeleinden.

Stap voor stap evolueert iedereen dus naar de Cloud.

Bent u betrokken bij de technologie keuzes die uw bedrijf  maakt? Zorg dan dat u gebruik maakt van de voordelen die de échte Cloud biedt. Overstappen is niet moeilijk, u doet het in kleine stapjes, belangrijk is wel dat u eraan begint. Vandaag.

Contacteer ons vandaag nog, we bekijken graag hoe u het snelst uw voordeel doet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.