De bouwsector en de mogelijkheden van Social CRM

bouw en social CRMOnze workshops Social CRM trekken vaak de aandacht van sectoren die het moeilijk hebben. De geïnteresseerden worden geconfronteerd met een dalend aantal leads in hun sector: er is minder werk en men moet dus slimmer worden in de commerciële aanpak.

Mede omdat we ook actief zijn in Nederland, hebben we contact met menig bouwbedrijf. De bouwsector in Nederland kreunt…

Hoewel de Belgische bouwsector het nog steeds goed doet, zijn er tekenen dat ook hier  moeilijkere tijden wachten (het aantal hypotheek aanvragen loop terug).

Een goede reden dus om je als sales en marketing professional, actief in de bouwsector, extra te informeren over de nieuwe mogelijkheden die technologie  je kan bieden.

En dat blijkt zeker voor de bouwsector zo te zijn!

(Toekomsige) bouwheren zijn online actief!

 Toen ikzelf enkele jaren geleden startte met een eigen bouwproject, was ik regelmatig te vinden op bouwfora.  Ik herinner me nog dat ik zoveel mogelijk input trachtte te verzamelen over de bouwfirma waarmee we in zee zouden gaan. Mensen reageerden op mijn vragen, er werd dus openlijk over de bewuste firma gesproken. Destijds was er geen sprake van dat die “online conversaties” gevolgd werden, dat zou gewoon veel te veel (manueel) werk vereisen. Ik begrijp dus dat daar toen geen tijd voor was.

Vandaag is dat wel mogelijk: je kan als bouwfirma makkelijk potentiële klanten op het spoor komen. Door gebruik te maken van (vaak gratis) tools lees je wat jouw klanten belangrijk vinden. Kom je iemand interessant tegen, kan je desbetreffende persoon met één druk op de knop importeren in je relatie management systeem. En net omdat “een bouwbeslissing” een belangrijke investering betekent, zitten mensen met enorm veel vragen. Vragen die men ook online post op Twitter, Fora, Facebook, ….. Een ideaal vertrekpunt om als firma op in te spelen…

De gebruikte technieken hoeven niet moeilijk en/of duur te zijn. Het is vaak vooral een kwestie van te weten wat al de mogelijkheden zijn.

Denk jij dat deze evolutie zich nog verder zal ontwikkelen?

Schrijf je dan zeker in voor één van onze Workshops Social CRM. De volgende sessies vinden plaats te Gent op 14 mei en te Hasselt op 30 mei, steeds in de namiddag.

Interesse. Aarzel niet om ons te contacteren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.