De belangrijkste reden waarom CRM implementaties mislukken

Als ik één reden moet aangeven waarom CRM implementaties mislukken is het omdat sales het CRM pakket niet gebruikt.

Soms sluipt dat erin, soms zelfs doelbewust…

En indien een sales te weinig de concrete voordelen van het systeem ziet én ervaart, zal deze het pakket ook niet gaan gebruiken.  Hij/zij gaat dan op zoek naar excuses: het systeem is traag, ik heb geen tijd om s ‘avonds alles in te vullen, ik moet focussen op verkoop , niet op het inputten van gegevens, ….

En hoewel in sommige gevallen de gebruikte excuses een andere reden hebben, heeft uw verkoper vaak gelijk! De traditionele CRM systemen zijn niet in ontworpen met de verkoper  in gedachten. Hij of zij heeft er vaak weinig voordeel bij, erger nog, soms is het CRM systeem zelfs een extra last.

Dat hoeft vandaag niet meer zo te zijn. Er bestaan vandaag voldoende oplossingen waar u verkoper echt iets aan heeft. Het helpt je als verkoper echt!

Als dit pakket dan nog niet gebruikt wordt, is er vaak iets anders aan de hand….

Dit soort pakketten ontdekken? Schrijf  dan snel in voor één van onze demo sessies of contacteer ons vandaag nog voor een afspraak.

 

Boek een afspraak

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.