Kan u Google bellen?

Vaak wordt (het gebrek aan) support opgegeven als een nadeel  in het aanbod van grotere cloud- spelers. Kleinere, lokale partijen creëren bewust onzekerheid om klanten aan hen te binden. “Wat ga je doen ingeval er problemen zijn?- Bij ons kan je steeds terecht in je eigen taal”. luidt het bij de lokale aanbieders.

De cloud- aanbieder wordt vervolgens afgeschilderd als een soort onbereikbaar, Amerikaans softwarebedrijf waar je ingeval van problemen volledig aan willekeur bent overgeleverd.

Niets is minder waar!

Laten we als voorbeeld eens bekijken hoe de support geregeld is bij Google.
Als betalende Google Apps klant, kan je natuurlijk bij Kliento terecht, maar ook kan je Google zelf  24/7 bereiken. Dat kan online via het community forum of via e-mail en zelfs via telefoon (weliswaar moet u een Nederlands nummer bellen: +31 20 504 5260 ).

En ook de responstijden zijn meer dan behoorlijk.

Zo had ik zelf recentelijk een probleem op een eigen testomgeving. Nadat ik Google hiervan (via e-mail) op de hoogte had gebracht, had ik binnen de 5 minuten een antwoord mét de juiste oplossing. Achteraf werd ik nog telefonisch gecontacteerd om te verifiëren  of alles wel degelijk goed was opgelost.

Laat u dus niets wijsmaken door traditionele aanbieders, vaak hebben deze enkel belang bij het status- quo en bieden ze bewust geen echte Cloud Computing aan.

Uw echte voordelen zitten in kostenbesparing of het creëren van bijkomende omzet.

Begin er vandaag nog aan en contacteer ons voor kennismaking.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.